گروه فرهنگی علویون ( آمــــل )

وبلاگ علمی، فرهنگی، مذهبی علویون ـ روستای پاشاکلا دشت سر شهرستان آمل

۹۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

امنیت فرهنگی یا ....

  امنیت فرهنگی یا فرهنگ امنیتی


هر قدر که سیاست به تعبیر تاریخی مشهور، بی پدر و مادر باشد، «فرهنگ» در ایران تا دل تان بخواهد پدر و مادر و قیم دارد، خوب است، اینکه «فرهنگ» این همه قیم ظاهراً دلسوز داشته باشد. اما این وضعیت به بحث والدین فرهنگ محدود نمی شود؛ چند سالی است که سایبانی تنگ و ضخیم از «امنیت» نیز بر حیاط «فرهنگ» گسترده شده است و دوربین هایی بی شمار و بسیار ریزبین، موزاییک به موزاییک این حیاط را رصد می کنند و زنگ های هشدارشان بی وقفه به صدا درمی آید و گزارش از پی گزارش است که نوشته می شود از جنبندگانی که از حیاط فرهنگ، قصد امنیت کرده اند و می کنند، و سم پاشی کردن شان از اوجب واجبات فرهنگی است، این است برآیند چرخش عجیب راهی که مقصدش امنیت فرهنگی بوده است به ایستگاهی که فرهنگ امنیتی نامش می نهند.


فایلی مختصر به صورت پاورپوینت در رابطه با امنیت فرهنگی

 حتما این مطلب را به دقت مطالعه کنید

*******

دریافت فایل پاورپوینت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانیال

یمن...

کلیپی کوتاه در رابطه با یمن


دین این کلیپ به شدت سفارش میشه...!!!!


دریافت فایل تصویری


حجم: 3.84 مگابایت


توضیحات: کلیپ کوتاه


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانیال

کاربرد انرژی هسته ای

انرژی هسته ای و کاربرد آن در جامعه


استفاده از نیروی هسته‌ای از 40 سال پیش آغاز شد و اینک این نیرو همان اندازه از برق جهان را تأمین می‌کند که 40 سال پیش بوسیله تمام منابع انرژی تأمین می‌شد. حدود دو سوم از جمعیت جهان در کشورهایی زندگی می‌کنند که نیروگاههای هسته‌ای آنها در زمینه تولید برق و زیر ساختهای صنعتی نقش مکمل را ایفا می‌کنند. نیمی از مردم جهان در کشورهایی زندگی می‌کنند که نیروگاههای هسته‌ای در آنها در حال برنامه‌ریزی و یا در دست ساخت هستند.         « بر روی ادامه مطلب کلیک کنید »

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
دانیال

سلفی کیست و چه می گوید؟- بخش دوم

 سلفی گری - بخش دوم

 


 

 چرا سلفی گری بزرگترین خطر پیش روی جهان اسلام است ؟

 

***********

پاسخ این سوال را در فایل کامل و جامع و مفید زیر بخوانید....


 دریافت فایل پاورپوینت


حجم: 3.92 مگابایت


توضیحات: سلفی گری - بخش دوم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانیال

تست IQ

با ایـن تـست هـوش، IQ خـود را مشخـص کنیـد


تستی که در زیر مشاهده می کنید، شاید در عین حال که ساده ترین، بلکه تعیین کننده ترین تست برای سنجش آی کیو باشد. برای انجام این تست باید پس از خواندن هر سئوال در عرض فقط 5 ثانیه به آن جواب درست را بدهید و در نزد خودتان یادداشت کنید. در پایان تعداد پاسخهای درست شما ضرب در 10 میشود و میزان آی کیو شما را نشان میدهد.   « بر روی ادامه مطلب کلیک کنید »
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانیال

پیوند اخلاق و حقوق خانواده

پیوند اخلاق و حقوق خانواده

از دیدگاه قرآن کریم، زندگی حقیقی در سرای آخرت تحقق می‌یابد و زندگی دنیا جز سرگرمی و بازیچه نیست، اما تأثیر زندگی دنیوی بر چگونگی حیات جاوید سرای آخرت حتمی است. بر این اساس، یکی از مهم ترین رسالت‌های اسلام، کمک به انسان در فراگیری اخلاق و آیین زندگی و تعامل صحیح با خدا، خود و دیگران است؛ به عبارت دیگر یکی از اهداف دین اسلام، به هنجار نمودن رفتار و درمان بیمارهای نفسانی انسان و در نتیجه ایجاد جامعه­ی مطلوب و برخوردار از موازین صحیح اخلاقی است. در این میان، پای بندی به موازین اخلاقی در خانواده، در مقام کوچک ترین نهاد جامعه از اهمیتی ویژه برخوردار است. این نوشتار پس از مفهوم شناسی اخلاق و حقوق، و بررسی پیوند قواعد حقوقی و اخلاقی، به برخی موارد تأثیر اخلاق در حقوق خانواده اشاره می کند.     « بر روی ادامه مطلب کلیک کنید »

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانیال

حیوانات در قرآن

اسامی حیوانات در آیات قرآن

 1. گاو:« إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تَذْبَحُوا بَقَرَهً » (بقره / 67) خداوند به شما دستور می‌دهد ماده گاوی را ذبح کنید.


2. شتر:« هذِهِ ناقَهُ اللَّهِ لَکُمْ آیَهً » (اعراف / 73) این شتر الهی برای شما معجزه‌ای است.


3. مار:« فَأَلْقاها فَإِذا هِیَ حَیَّهٌ تَسْعی» (طه / 20) پس موسی آن(عصا)را افکند، که ناگهان ماری شد که به هر سو می‌شتافت.


4. اژدها:« فَأَلْقی عَصاهُ فَإِذا هِیَ ثُعْبانٌ مُبِینٌ » (اعراف / 107) (موسی) عصای خود را افکند، ناگهان اژدهایی آشکار شد.   « بر روی ادامه مطلب کلیک کنید »

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانیال

سید جیکاک کیست؟

مستر جیکاک جاسوس انگلیسی

 


نام « جیکاک» برای مردم مناطق نفت خیز جنوب و خصوصاً مردم مسجدسلیمان و عشایر بختیاری نامی کاملاً آشناست. نامی که به نماد شیادی ، نیرنگ بازی و حیله گری آنهم از نوع خطرناک آن یعنی انگلیسی تبدیل شده ، با گذشت قریب به 60 سال مردم این مناطق به کسانی که به نیرنگ ، مکر و حیله و البته سیاستمداری از نوع خاص کلمه مشهورند لقب جیکاک می دهند!

میجر جیکاک مشهور به مستر جیکاک یا سید جیکاک یکی از ماموران سازمان اطلاعاتی برون‌مرزی بریتانیا (MI6) در ایران بوده است که از پیش از جنگ جهانی دوم تا به ثمر نشستن نهضت ملی شدن صنعت نفت در میان ایل بختیاری و منطقه بویراحمد ایران فعالیت داشته است.  « بر روی ادامه مطلب کلیک کنید »

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانیال

مذمت غیبت (کلیپ)

مذمت و نکوهش غیبت از زبان حجت الاسلام دکتر رفیعی



حجم: 3.29 مگابایت

توضیحات: فایل تصویری 38 ثانیه ای راجع به مذمت غیبت

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانیال

رنگها در قرآن

رنگها در قرآن

 1. سبز «وَ سَبْعَ سُنْبُلاتٍ خُضْرٍ» (یوسف / 43) وهفت خوشه سبز.


2. سفید «کُلُوا وَ اشْرَبُوا حَتَّی یَتَبَیَّنَ لَکُمُ الْخَیْطُ الْأَبْیَضُ» (بقره / 187) بخوریدو بیاشامید،تا رشته سپید صبح.


3. سیاه« مِنَ الْخَیْطِ الْأَسْوَدِ مِنَ الْفَجْرِ » (بقره / 187) از رشته سیاه (شب) برای شما آشکار گردد.


4. زرد« إِنَّها بَقَرَهٌ صَفْراءُ فاقِعٌ لَوْنُها تَسُرُّ النَّاظِرِینَ »(بقره / 69) گاوی باشد زرد یکدست که رنگ آن، بینندگان را شاد و مسرور سازد.


5. سرخ:« وَ حُمْرٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوانُها » (فاطر / 27) و سرخ و به رنگهای مختلف.


6. سیاه متمایل به سبز: « فَجَعَلَهُ غُثاءً أَحْوی » (اعلی / 5) و آن گاه خشک و سیاه متمایل به سبز گرایید.


7. زرد پررنگ: « فاقِعٌ لَوْنُها تَسُرُّ النَّاظِرِینَ » (بقره / 69) زرد زرینی باشد که رنگ آن بینندگان افرح بخش است.


8. سبز سیه فام: « مُدْهامَّتانِ » (الرحمن / 64) که آن دو درخت در منتهای سبزی و خرمی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانیال

ازدواج سفیـــد

"ازدواج سفید" چیست؟


همه ما با عبارت‌های «ازدواج دائم» و «ازدواج موقت» آشنا و کم و بیش از احکام شرعی آن‌ها اطلاع داریم، اما کمتر پدیده «ازدواج سپید» به گوشمان خورده است. این پیوند بر خلاف ازدواج دائم و موقت نه در شرع و نه در عرف ما ایرانیان جایی ندارد، چون دختر و پسر بدون برگزاری مراسم عقد و به خاطر منافع اقتصادی و عاطفی بدون، زیر یک سقف می‌روند.

دکتر امیدعلی احمدی - جامعه‌شناس- درباره تعریف «ازدواج سفید» می‌گوید: در این ازدواج که در غرب رایج است و به معنای «هم‌باشی» نیز شناخته می‌شود ، پیوندی به مدت زمان نامعلوم بین دو فرد برقرار می‌شود که فاقد مشروعیت اجتماعی و حقوقی است.

مهدی بیاتی روانشناس و استاد دانشگاه نیز ازرابطه‌ ایجاد شده در «ازدواج سپید» انتقاد کرده و معتقد است: ازدواج واژه مقدسی است، بنابراین زندگی دختر و پسر زیر یک سقف را بدون عقد شرعی نمی‌توان ازدواج نامید؛ بلکه چنین رابطه‌ای با اهدافی مانند برآوردن نیازهای جنسی و روانی برقرار می شود و اگرچه ممکن است از زاویه‌ای برای مرد مثبت باشد، ولی اثر ویران‌کننده‌ای بر زن می‌گذارد، چراکه زنان دارای زیبایی‌های خدادادی هستند که باید آن را در جای خود هزینه کنند. زمانی که شادابی و نشاط زن به مرور زمان کاهش یابد، ممکن است علاقه مرد به ادامه زندگی با او کم شود و او به زن دیگری گرایش پیدا کند.   « بر روی ادامه مطلب کلیک کنید »

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانیال

اعضای بدن انسان در قرآن

اعضای بدن انسان در قرآن بر اساس آیات

1. رگ: « وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ » (ق / 16) و ما از رگ گردنش به او نزدیکتریم.
2. ریش: « لا تَأْخُذْ بِلِحْیَتِی » (طه / 94) ریش مرا مگیر.
3. موی پیشانی: «ناصیهٍ کاذبهٍ خاطئهٍ» (علق / 16) (همان) موی پیشانی دروغزن گناه پیشه را .
4. چشم: « وَ الْعَیْنَ بِالْعَیْنِ » (مائده / 45) و چشم در برابر چشم.
5. بینی: « وَ الْأَنْفَ بِالْأَنْفِ " (مائده / 45) و بینی در برابر بینی .
6. گوش: « وَ الْأُذُنَ بِالْأُذُنِ " (مائده / 45) و گوش در برابر گوش.  « بر روی ادامه مطلب کلیک کنید »

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانیال

عرفان کاذب

بررسی عرفان های کاذب نوپدید


عرفان چیست؟؟؟

عرفتان حقیقی یا کاذب؟؟؟

اقسام عرفان؟؟؟

چیستی و چرایی عرفان؟؟؟

شناخت عرفان های نو پدید؟؟؟

جواب سوالات را در فایل زیر بخوانید.....


دریافت فایل


حجم: 3.54 مگابایت


توضیحات: فایل پاورپوینت بررسی عرفان های کاذب نوپدید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانیال

آداب معاشرت با همسر

آداب معاشرت با همسر


مقدمه
قرآن کریم به خانواده اهمیت بسیارى داده است. بنیاد جامعه قرآنى بر خانواده و نقش آن نهاده شده است. از این رو، به خانواده به عنوان مرکز توجه احکام، حقوق و آداب اهتمام ویژه اى مبذول داشته و نقش و جایگاه آن را با گزاره ها، آموزه ها و دستورهاى متعدد تحکیم بخشیده است.
خانواده از ارکان سه گانه مرد، زن و فرزند تشکیل شده و به زن به جهاتى نظرى خاص و ویژه اى شده تا جایگاه و نقش واقعى خود را در این شاکله به خوبى پیدا کند; به همین دلیل قرآن آیات زیادى را به مسایل زن اختصاص داده و از بیان کوچک ترین چیز خوددارى نورزیده است، یکى از مسایلى که مورد توجه قرآن است آداب معاشرت با همسر و زن است. جمله کوتاه اما گویاى: «و عاشروهنّ بالمعروف» (نساء/ 4، 9) بیان گر این مطلب است که هر گونه ارتباط، برخورد و رفتار شوهر باید به گونه اى باشد که عرف و شرع و رفتار جوانمردانه با آن موافق باشد. پس اعمالى چون سخت گیرى در نفقه، آزار و اذیت یا بد خلقى و مانند آن ها، مخالف با معاشرت به معروفى است که قرآن بدان سفارش نموده است.[1]
گفته شده که معاشرت به معروف به معناى رفتار و اعمالى است که خداوند بدان امر نموده است; و نیز مراد از معاشرت به معروف، ادا نمودن حقوق زن، چون قسم، نفقه و داشتن رفتار و گفتارى مناسب با اوست.[2]
معاشرت به معروف از یک سو باعث دوام و قوام یافتن زندگى مشترک و شیرین شدن آن، براى هر یک از زن و شوهر خواهد شد. از سوى دیگر موجب شکوفا شدن استعدادهاى زن مسلمان مى شود و عاملى براى پیشرفت او در زندگى مى گردد.   « بر روی ادامه مطلب کلیک کنید »

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانیال

آمـــوزش ... یا تربیــت...

کلیپ زیبای « آموزش.... یا تربیت.... »


دیگران رو از دیدن این کلیپ بی نصیب نذارید، لطفا!!!!

دریافت فایل تصویری


حجم: 5.67 مگابایت


توضیحات: آموزش یا تربیــت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانیال

چهل نکته خواندنی درباره حرم امام رضا(ع)

چهل نکته جالب وخواندنی درباره حرم امام رضا(ع)


نکته1
در سال 203 و به قولى 202 هجرى قمرى که حضرت رضا علیه السلام در طوس به شهادت رسیدند بدن مطهر آن امام همام را در باغ حمید بن قحطبه و در کنار قبر هارون خلیفه عباسى به خاک سپردند و نخستین بناى حرم مطهر همان بقعه هارون الرشید است که بعدها حرم را روى دیوارهاى قدیمى آن بنا نهادند و از آن به بعد طوس به مشهد الرضا تغییر نام یافت.


نکته2
در سال 400 هجرى قمرى به دستور سلطان محمود غزنوى بناى بقعه و حرم تجدید بنا و مناره‎اى بر آن افزوده شد و پس از آن در زمان‎هاى مختلف اقداماتى به مرور صورت گرفته است .


نکته3
سنگ مرقد نخستین که برای مشخص نمودن مدفن امام بر زمین نصب شده، سنگ بنای ساخت ضریح هم بوده است. آنچه مسلم است تا قرن هشتم هجری قمری ضریحی بر مضجع شریف نصب نبوده است.


نکته4
در ابتدا حرم مطهر به صورت بنایی ساده، با مصالح ویژه آن دوران بنا شده بود، چنانکه بقعه مطهر تنها یک در ورودی ساده در پیش روی مبارک داشت و دارای تزئیناتی مختصر به سبک آن زمان بود.


نکته 5
مشهور است که از زمان صفویان گذاشتن ضریح بر مرقد امام مرسوم شده است و برخی احتمال دادند که ساخت ضریح از عصر تیموریان متداول گشته است.  « بر روی ادامه مطلب کلیک کنید »

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانیال

گیاهان دارویی

مرجع کامل گیاهان دارویی


گیاهان دارویی گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آنها حاوی مادهٔ مؤثره‌است. این ماده که کمتر از۱٪ وزن خشک گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی مؤثر بر موجودات زنده‌است. 

اگر دوست دارید ازبیماری ها رنجی نبرید و یا با کمترین هزینه و بدون مراجعه به دکتر همیشه سالم بمانید، فایل کامل و بسیار جامع زیر را هم بخوانید و همیشه در دسترس شما باشد و به آن عمل کنید و آنرا به عزیزانتان هم بدهید.


دریافت فایل پی دی اف


توضیحات: فایل جامع و بسیار کامل گیاهان دارویی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانیال

سلفی کیست و چه می گوید؟- بخش اول

سلفی گری - بخش اول


 چرا سلفی گری بزرگترین خطر پیش روی جهان اسلام است ؟

***********

پاسخ این سوال را در فایل کامل و جامع و مفید زیر بخوانید....



حجم: 1.4 مگابایت

توضیحات: سلفی گری - بخش اول
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانیال

معرفی تلویزیونهای فارسی زبان ماهواره‌ای

تلویزیونهای فارسی زبان ماهواره‌ای


توضیحی راجع به فایل نمیدم، فقط به دقت مطالعه کنید
 
*******

توضیحات: فایل پاورپوینت جامع و کامل از تلویزیون های فارسی زبان مهواره ای

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانیال

ده رفتار مناسب به جای تنبیه بدنی

ده رفتار مناسب به جای تنبیه بدنی


بعضی از والدین آخرین راه چاره را در تربیت فرزندان ، تنبیه بدنی می دانند؛ اما همواره به جای تنبیه و اعمال خشونت راه بهتری هم می توان پیدا کرد. چون تنبیه بدنی عوارض متعددی در رفتار و روحیه فرزند شما به جای خواهد گذاشت. حتی اگر بسیار به ندرت کودک خود را تنبیه می کنید، حتماً این مطلب را مطالعه کنید...
بسیاری از والدین عمداً دست به تنبیه بدنی نمی زنند. معمولاً هنگامی این رفتار از بزرگترها سر می زند که کنترل خود را از دست بدهند یا احساس ناامیدی کنند.
ممکن است بابا به خاطر این که سه بار از کودک خواسته تلویزیون را خاموش کند و او توجهی نکرده عصبانی شود و کتکش بزند. یا وقتی پسر کوچولوی چهار ساله به وسط خیابان می دود شاید مامان او را بزند تا حواسش بیشتر جمع باشد.    « بر روی ادامه مطلب کلیک کنید »

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانیال