بسم الله الرحمن الرحیم



بخش کتاب، کتاب خوانی و معرفی کتاب


در تقویم ما ایرانیان روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه روز کتاب و کتاب خوانی است. دقت کرده اید جدیداً مردم ما چقدرمیزان خواندن ومطالعه کتاب برایشان مشکل شده است.عجیب است که آنها ساعتها وقت صرف ” چت ” و…. می کنند ولی روزی چند ساعت وقت خود را صرف مطالعه نمی کنیم. راستی آخرین باری که پول کتاب داده اید کی بوده است؟ آیا آن کتاب را خواندید یا نه؟ شاید هم گذری سطحی به آن انداختید و درگوشه اتاقتان رهایش کردید. خیلی جالب است ! به فلانی می گویم که کتاب را خواندید؟ مِن مِن می کند و می گوید وقت نکردم .

ویکتورهوگو می گوید:

برگ‏هاى کتاب به منزله بال‏هایى هستند که روح ما را به عالم نور و روشنایى پرواز مى‏دهند.خوشبخت، کسى است که به یکى از این دو چیز دست‏رسى دارد، یا کتاب‏هاى خوب یا دوستانى که اهل کتاب باشند.

بیهقى :

بهترین سخن‏گویان و یاران، کتاب است و آن‏گاه که دوستان تنهایت نهند، مى‏توانى به آن سرگرم شوى. اگر او را هم راز خویش قرار دهى، سرّ تو را فاش نمى‏کند و با کتاب است که مى‏توان به دانش و نیکى‏ها دست یافت.

اهمیت کتاب وکتابخوانی این است که بانهادینه کردن عادت به مطالعه درهمه تفکرات واندیشه ها ودلها اقدام تاباهمگانی کردن شور ،شوق وعشق به کتاب وکتابخوانی که آن درجامعه استمرارداشته باشد.اما جای تاسف داردکه عادت به مطالعه جایگاهی دررشد همه جانبه درهمه سطوح اجتماع ما پیدا نکرده است.وهنوز که است عده ای ازخواندن سرباز می زنندکه می بایست درپیشگیری ازتوسعه وگسترش بیشتراین آفت بمنظور رشد واعتلای فرهنگ عمومی کوشش وتلاش زیادی نمودواین معضل بزرگ راباجدیت وسخت کوشی هرچه تمامتر ازجامعه دورکردوحالا موقع آن شده است که همه انگیزه ها وموانعی که به هردلیل درزمینه کتاب وکتابخوانی ایجاد شده است کنار رانده وبایاری ،کمک ،مردانگی واراده قاطع تصمیم شکست ناپذیری گرفته ونسبت به احیای کتاب وکتابخوانی اقدام کنیم.

در این بخش که به پیشنهاد برخی از کاربران راه اندازی شد، قصد داریم کتاب هایی را به کاربران معرفی کنیم تا در صورت تمایل از مطالعه آن لذت و بهره کافی ببرند. دوستانی هم که تا به حال کتاب هایی را مطالعه کردند که به نظرشان برای دیگر افراد مفید و کارا خواهد بود را معرفی نمایند.


کتاب شماره یک

نام کتاب: برگزیده قانون در طب

گزینش و ترجمه: لطیف راشدی

موضوع: این کتاب خلاصه ای از کتاب « قانون » ابوعلی سینا است که فرهنگ و مرجع طب سنتی و قدیم ایران و اروپا بود و موضوع آن ریشه و علل بیماری و روش های درمان آن می باشد.

 

چاپخانه: پرستش

قیمت: 17900 تومان


با تشکر از آقای مهدی رنجبر